torsdag 7. mai 2009

Hvis jeg fikk leve et liv til..

...da ville jeg gjøre flere feil

Jeg ville koble mer av og være mykere,

Jeg ville være dummere enn jeg har vært på denne reisen

Jeg skulle ta saker og ting mindre alvorlig, ta flere sjanser, bestige fjell, og svømme i flere sjøer

Jeg ville spise mer iskrem og færre bønner

Jeg kom kanskje til å få flere bekymringer, men jeg skulle ha færre innbilte

Dere skjønner…. jeg er et sånt menneske som lever forsiktig og sunt,time etter time, dag etter dag

Jo visst har jeg hatt mine fine stunder, og hvis jeg fikk gjøre det om igjen,skulle jeg prøve å ha bare stunder

En stund om gangen, istedet for å leve så mange år på forskudd

Jeg har vært en sånn person som aldri går noe sted, uten termometer, varmeflaske, regnfrakk og fallskjerm

Hvis jeg fikk leve mitt liv en gang til, skulle jeg pakke mindre i vesken

Hvis jeg fikk leve en gang til, skulle jeg begynne å gå barbeint tidligere enn våren, og fortsette med det lenger ut på høsten

Jeg ville danse mer, kjøre mer karusell,

- og jeg skulle plukke flere tusenfryd.



Et dikt til dere der hjemme sånn på tampen av uka, som vi har nede har begynt å leve etter:) Bloggingen tar seg mer opp når Kristina og Kristian David kommer tilbake fra turen sin,de har det helt supert, nyter alt av godene Kotor og Budva har å by på:) Kaja har det finfint hun også, men rart hvor man er blitt vant med å bo oppå hverandre! Skal no jammen bli godt å sees igjen, dobbeltsenga blir fort for stor med en tom høyreside..

God natt fintfolk, ciaooo :-)

2 kommentarer:

  1. Det var da et fantastisk budskap å få med seg sånn på tampen av kvelden. Enda ei uke er over, bare tre igjen nå, helt ufattelig. Så ja..det er noe med det å leve mens vi gjør det og mens vi tør det! Sprang intervaller opp på et fjell idag, og fikk en times helmassasje av ingrid da jeg kom ned igjen, så har det ikke vondt jeg heller (-;

    Må bare si det da dere, at det er utrolig moro og koselig å lese og følge med dere! Jeg var på hyttetur forrige helg, og uten nett i to dager. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem igjen var å løpe inn og skru på pcn, hehe, erik lurte på hva som kunne være så viktig - og svaret var enkelt: Kaja og Kristina vel!

    Ambjørg og jeg får kjærestebesøk denne helga, det blir knall. Skulle egentlig til Turtagrø, men det er meldt så dårlig vær så det blir langt å kjøre på sommerdekk. Tenkte oss på en romantisk tur til Ålesund på lørdag - det kan vel anbefales av deg Kristina?

    Nå er det tid for tannpuss, men jammen skal jeg si dere at jeg nøt denne fine stunden med å lese dagens blog og å skrive tilbake til dere. Og jeg har forresten allerede gått barbeint, måtte vasse over ei elv på tirsdag for jeg gikk meg vil i skogen. DET var kaldt det, men åå så deilig det var etterpå. Det diktet der henger faktisk vet toalettet på badet til tanta mi, så det har jeg lest siden jeg var lita - moro å se det igjen.

    Godnatt mine to små engler!
    Sov så inderlig godt - stor nattaklem fra Eline

    SvarSlett
  2. Hallo!!!! E d nån der?

    SvarSlett