tirsdag 26. mai 2009

Nedtellingen er i gang!


Da er det jammen ikke mange dager igjen til vi entrer norsk jord! Vi skal ærlig innrømme at vi ikke gjør stort annet enn å telle sekunder, minutter og timer til vi har vasket oss ut av leiligheten og setter kursen mot Dubrovnik! :-)
Siste dagen på instituttet i morgen! Vi har med gave til veilederne - brunost og lys!

Litt frustrerte må vi fortelle at vi lagde en veldig trivelig videodagbok som vi tenkte å legge inn på bloggen, men ettersom dataen til Kaja har fått fullstendig nok av Montenegro og har tatt selvmord, får vi ikke tak i denne videoen.....

Internetten er fortsatt ustabil, i likhet med vannet - så nå sitter vi med vår faste cappucino (eller kappusino som det heter her!) og drikker den laaaaangsomt mens vi skriver på pc`n for harde livet. Kaja må dessverre sitte som tilskuer og moralsk støtte ved siden av!

Vi har forresten funnet ut litt mer om vannmysteriet. Det er visst helt vanlig her og alle vet om dette: Vannet blir skrudd på av kroatiske myndigheter (får vann fra Dubrovnik)hver dag mellom 7 og 9 på morgenen, og 19 til 22 på kvelden. Det har vi blitt fortalt først nå, så nå er det litt enklere å planlegge doturer og vasking av klær ;-)

Mens vi solet oss og prøvde å lese ved sjøen i dag kom den snille mannen som vi har begynt å like så godt med et sp.mål, mens han kysset hendene våre..."Kan dere skrive et visum til meg så jeg kan komme til Norge?" Hm, skjønte vi ikke at denne unormale vennligheten hadde en baktanke? Han ville så inderlig komme til Norge for å jobbe og tjene penger ;-) Nå må vi skifte badeplass..........

Nå skal vi bare nyte siste dagene i dette landet, kose oss i den TRYKKENDE varmen og si takk og farvel med instituttet! Mamas (and papas!), we`re coming home! :-)

Stor smask fra en svidd Geka og en litt mindre svidd Kristina

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Artig lesing denne bloggen deres. Ser ut som dere har hatt et bra opphold i Montenegro. Mange fine bilder. Er også imponert over lese- og treningregimet deres, toppidrett:)
    Kos dere de siste dagene der nede!
    Eirik R

    SvarSlett
  2. Ja tenkt at vi plutselig har kommet dit! Jeg synes ikke det er lenge siden praksisen var bare prat og langt unna, nå er den plutselig over! Nyyyt de siste dagene jenter, så kan jeg gledelig meddele at dere kommer hjem til knallvær i trøndelag også :) jeg kjenne jeg er klar for å komme meg tilbake jeg også nå, selv om sunnmøre har vært fantastisk. Trenger litt FT-07-spirit i eksamensinnspurten - det skal bli en sann fornøyelse!

    Stor klem fra Valldal

    SvarSlett